3 Eylül 2012 Pazartesi

NOSTALJİ İNCELEME: GÜNAYDIN İSTANBUL KARDEŞ


merhaba değerli okurlar ,
uzun zamandır bloğuma yeni yazılar ekleyemiyorum.Bugün aklıma bu film  ve filmde söylenen o güzel şiir geldi.Geçen yıl yazın gece saat 1 sularıydı kanallarda geziniyordum atv yi açtım ve bu filmi gördüm tam o banka soygunu sıralarıydı filmin komik buldum filmi yani saçma bir yapım diye düşündüm ama yinede beni çeken bir tarafı vardı ve izlemeye başladım.Filmi izledikten sonra gerçekten başka bir insan oluyorsunuz(bir süreliğine ) .Derinden etkileyici bir yapısı var filmin.
Kendi kendime dedim ya bu filmi neden daha önce seyretmedim neden kimse bilmiyor ya da unutuldu bu güzelim film? evet benimde yazma amacım bu unutulmamasını sağlamak .Adam gibi filmin fotoğrafları bile yok google'da.Ama sağolsun Atv bazen geceleri yayınlıyor.
Konusu
Alican radyoda sabah programı sunan genç çekingen birisidir.Her sabah günaydın istanbul kardeş adlı programı sunar.Sadenaz adlı bankacı kız her sabah o programı dinler ve gizli sunucuya aşık olur.Bir gün yine sadenaz programı dinlerken bankayı soymaya gelenler olur ve sadenaz programa bağlanarak alicandan yardım ister.Banko soygunu onların tanışmalarına vesile olur .Alicanın bir derdide hiç görmediği babasıdır babasını hiç tanımamış ve kim olduğunu bilmemiştir.Alican Sadenazla beraber doğduğu köye gider ve babasının mektubunu bulur bu arada alicanla sadenaz birbirlerine delicesine aşık olmuşlar ama birbirlerine açılamıyorlardır.Hüznü , sevgiyi birlikte alan mükemmel bir yapım.Filmde tek hoşuma gitmeyen sahne o banko soygunu sahnesiydi gerçektende çok amatörce bir sahne idi onun haricinde gerçekten enfes bir film.İzlemediyseniz izlemenizi   izlediyseniz bir daha izlemenizi tavsiye eder ve filmdeki bir şiirle size veda ederim.

hırkamı alırsın giderken
öyle çıkmış gelmişsin
eşikte uğurlar öperim seni
sende kalsın geriye getirme, derim
dışarısı serindir, sen üşürsün bilirim
yapabilir misin diye sormuştun ya hani
işte şimdi söylüyorum, dinle:
yapabilirim.
ben küçük bir mucize yaratabilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder